Este adevărat, totuşi, că Poliţia Rutieră este acum mult mai bine echipată, în parcul auto existând acum 770 de maşini dotate cu radare, din care 520 dispun de sistemele de radare noi Autovision BEE III, iar restul de 250 de modelul vechi Python II.
Noile radare Autovision BEE III pot fi activate şi pot detecta instantaneu viteza de circulaţie a maşinilor, faţă de vechile radare, care permiteau acest lucru printr-o modalitate "manuală": în faţa antenei radarului era aşezat clipboardul (pe care se scriu procesele verbale).
Astfel, maşina aflată în zona de supraveghere a aparatului radar are şanse foarte mici de a reduce viteza în timp util, dar celelalte maşini, dacă sunt dotate cu detectoare de radar, au suficient timp pentru a încetini.
Deci merită să aveţi un detector de radar. În plus, este de preferat să nu fiţi primul în coloana de maşini.
Echipamentele radar din dotarea Poliţiei Rutiere
1. Radare model vechi - model Python II
•Funcţionează în banda K
•Zoom optic al camerei video 18x
•Mediu de înregistrare: casetă VHS
•Sensuri de funcţionare: ambele sensuri, selectabile manual
•Moduri de funcţionare: sunt folosite în modul automat, emisie continuă
•Sunt complet detectabile, iar riscurile de amenzi sunt minime
•Sunt folosite în modul automat sau prin obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III.
•Zoom optic al camerei video 18x
•Mediu de înregistrare: casetă VHS
•Sensuri de funcţionare: ambele sensuri, selectabile manual
•Moduri de funcţionare: sunt folosite în modul automat, emisie continuă
•Sunt complet detectabile, iar riscurile de amenzi sunt minime
•Sunt folosite în modul automat sau prin obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III.
2. Radare model nou - model AutoVision BEE III
•Funcţionează în banda K
•Zoom optic al camerei video 26x
•Mediu de înregistrare: digital, HDD
•Poziţionare GPS
•Sensuri de funcţionare: ambele sensuri de circulaţie
Moduri de lucru pentru sistemele de radare noi "nedetectabile":
a. Radar în mod automat - emisie continuă - complet detectabil - riscuri minime de amenzi:
- aparatul radar permanent pornit: antena radarului emite continuu semnal in banda K, permite detectarea lui cu orice detector de radar;
- camera video focalizează o zonă (de exemplu, 250 metri faţă de poziţia radarului); viteza de deplasare va fi măsurată doar pentru maşinile din zona supravegheată, pentru restul nu se vor face măsurători;
- la identificarea unui vehicul cu viteza peste limita maximă admisă, aparatul radar va înregistra automat informaţia video pe HDD;
- acest mod de funcţionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice detector radar existent pe piaţă.
b. Radar în mod manual/stand by - detectabil, riscuri minime de amenzi, dacă maşina nu este cap de coloană
- camera video focalizează o zonă (de exemplu, 250 metri faţă de poziţia radarului); viteza de deplasare va fi măsurată doar pentru maşinile din zona supravegheată, pentru restul nu se vor face măsurători;
- declanşarea aparatului radar se face de către operator pentru a înregistra vehiculul care pare că ar circula cu viteză ridicată, iar aparatul radar înregistrează automat imaginile;
- prima maşină din coloană va fi cea mai expusă risccului de a nu putea reduce viteza iî timp util pentru evitarea unei amenzi;
- maşinile care nu se află în capul coloanei vor fi avertizate şi vor avea timp pentru încetinire;
- acest mod de funcţionare seamănă cu practica obturării antenei radarului vechi, Python II.
Tehnologia de funcţionare a unui radar al Poliţiei Rutiere
Radarele emit microunde electromagnetice şi folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor faţă de antenă.
Se compune, de obicei, dintr-un emiţător, un receptor şi un sistem de antene (care, de obicei, se poate roti în plan orizontal şi/sau vertical) cu directivitate pronunţată. Receptorul cuprinde şi un indicator al existenţei şi poziţiei obiectului.
Radarele sunt puse, în mod normal, în zonele periculoase pentru traficul rutier, deci depăşirea vitezei maxime admise pe un anumit tronson trebuie, totuşi, făcută cu responsabilitate. De cele mai multe ori, maşinile cu radare apar în zonele unde au fost înregistrate multe incidente rutiere, datorate în principal viteze prea mari.
Cum funcţionează un detector de radar?
Detectoarele de radar receptionează undele electromagnetice emise de către radare şi avertizează şoferul de existenţa acestora. Şoferul primeşte avertizarea înainte de a ajunge în punctul în care radarul poliţiei este focalizat şi poate încetini pentru a evita o amendă pentru depăşirea vitezei maxime legale.
Funcţii importante pentru un detector:
- Sensibilitatea: distanţa de la care vede un radar al Poliţiei;
- Selectivitata: analizarea şi eliminarea alarmelor false;
- Dezactivarea benzilor: capacitatea de a inhiba detecţia unor benzi nefolosite de către poliţie în aparatele radar şi filtrarea alarmelor false;
- Timpul de răspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar până la avertizarea şoferului.
Recomandări pentru folosirea detectoarelor pentru radare:
- citirea manualului de utilizare;
- folosirea detectorului atât în oraş, cât şi în afara acestuia timp de câteva zile pentru acomodarea cu semnalele detectorului de radar;
- evitarea, pe cât de mult posibil, de a circula în fruntea unei coloane; în cazul întâlnirii unui radar cu funcţia "Instant ON", maşina din capul coloanei este cea mai expusă.
Mic glosar:
1. Modul POP
Un mod imprecis de stabilire a vitezei unei maşini, folosindu-se pulsuri de scurtă durată. Folosind puteri scăzute ale antenei radarului, se determină o viteză aproximativă a maşinii. Dacă viteza măsurată în acest mod este mai mare decât limita legală, operatorul poate declanşa manual aparatul radar, la putere maximă, pentru o măsurare exactă a vitezei maşinii. DE REŢINUT: sistemele de radar folosite de Poliţia din România nu au modul POP!
2. Modul PULSE
Este caracterizat de emisia în pulsuri de foarte scurtă durată şi de intensitate mare, fiind folosit multe radare noi. Poate măsura cu precizie viteza. DE REŢINUT: sistemele de radar folosite de Poliţia din România nu au modul POP!
3. Modul "Instant ON"
Reprezintă capacitatea aparatului radar de a porni antena şi de a detecta instantaneu viteza unui vehicul în trafic. Necesită activarea manuală de către un operator de radar şi aproximarea vizuală a vitezei maşinii vizate.
4. Focalizare
Stabilirea unei zone, la o anumită distanţă faţă de aparatul radar, în care se va măsura viteza maşinilor.
Întrebări, afirmaţii şi "folclor" de pe şosele:
1. Detectoarele de radar nu mai funcţionează
Fals! Detectoarele de radar rămân valabile şi pot detecta orice radare noi, deoarece şi noile radare sunt detectate în banda K în România
2. Ce să fac pentru ca să nu devin victimă a radarelor?
Cel mai bine este să ai un detector de radar. Ar fi şi mai bine dacă nu ai fi singurul de pe şosea, deci să mai ai alte maşini în faţa ta.
3. Radarele noi au modul POP?
Noile radare nu au modul POP
4. Dacă detectorul meu are modul POP, ce să fac? Să-l activez sau să-l dezactivez?
Modul POP nu este folosit, deci e inutil pentru detectoarele radar. În plus, modul POP scade sensibilitatea şi viteza de reacţie a detectorului de radar, aşa încât este indicat ca modul POP să fie dezactivat.
5. Radarele noi au modul PULSE?
Noile radare nu au modul PULSE
6. Dacă detectorul meu are modul PULSE, ce să fac? Să-l activez sau să-l dezactivez?
La fel ca în cazul modului POP, nici modul PULSE nu este folosit. Însă acesta creşte sensibilitatea şi viteza de reacţie a detectorului radar, aşa încât este recomandat să fie activat
Sursa: promotor.ro
3 comentarii:
Ai o pagina foarte tare! Se vede ca te ocupi si te straduiesti sa fi in top. Am si eu un site de anunturi gratuite http://taman.ro/ si ma straduiesc sa fiu si eu in top, dar nu voi reusi sa te egalez.
Felicitari!
Foarte frumos :)
Multumesc
Foarte frumos :)
Multumesc
Trimiteți un comentariu